Intensivkurs

Intensivkurs Är du intresserad av att ta körkort på tre-fyra veckor?
Så här går det till hos oss…

1:a veckan

Under första veckan bokar vi tio körlektioner, två lektioner per dag måndag till fredag. Denna vecka innehåller  grunderna i körningen och startar måndagar när du vill och lediga körtider finns. Vi bokar även in en teoritid där du får hjälp och tips om hur du smidigast använder trafikskolaonline.se Premium som är din plattform där du läser in dina teoretiska kunskaper via telefon surfplatta eller dator hemifrån. Riskutbildning 1 bokas antingen vecka 1 eller två.

2:a veckan

Under andra veckan bokar vi två lektioner per dag, måndag till fredag. I samråd med din lärare kommer ni överens hur många lektioner som behövs för att du ska bli en trafiksäker och trygg förare. Löpande under utbildningen tränar du på teorin hemifrån via trafikskolaonline.se.

3:e veckan

Detta är din finalvecka! Måndagen startar med körlektion. På tisdag bokar vi in Riskutbildning 2, där du får uppleva bilen på halt underlag och vilka risker det kan
medföra. Vi bokar även in en omkörningslektion där du tränar omkörning på landsväg. För att kolla av körningen så bokar vi en utbildningskontroll, även kallad ”Lilla uppkörningen”. Veckan avslutas med Kunskapsprov på Trafikverket. Kunskapsprovet måste bli godkänt för att Du ska få genomföra ditt körprov. Körprovet bokas i början på
vecka fyra, beroende på vad det finns för tider hos trafikverket. Betalning för Intensivkursen sker veckovis. Du betalar på måndagen för de lektioner/utbildningar som är bokade under veckan. Totalkostnad är svårt att säga då alla kör olika antal lektioner beroende på tidigare erfarenhet.

Boka genom att ringa eller maila till oss